Hopp til hovedinnhold Hopp til søk Gå til hovednavigasjon

Returbetingelsene beskriver når og hvordan du kan returnere produkter til oss.

Kontakt oss alltid før du sender produkter i retur

Vennligst kontakt oss på contact-no@systemairhome.com og inkluder en kopi av din originale kjøpskvittering og hvilke produkter du ønsker å returnere.

Når du returnerer et nytt og ubrukt produkt

Du kan returnere nye og ubrukte produkter innen 14 dager etter kjøpet, med forbehold om de begrensningene som er angitt i våre Vilkår og betingelser.


Angreretten utløper etter 14 dager fra den dagen du mottar produktet. Du er ansvarlig for eventuelle kostnader forbundet med returen av produktet, med mindre produktet er defekt eller ikke beskrevet som angitt.

Du må returnere varene innen 14 dager etter bekreftelse fra Systemair HOME, inkludert leveringskvittering og betalingskortet som ble brukt til å betale for produktet.

Du samtykker i å ta rimelig vare på produktet fra det tidspunktet de blir levert til deg og frem til de returneres.

Systemair HOME vil refundere prisen som er betalt for varene via den opprinnelige betalingsmetoden.

Systemair HOME vil gi refusjon for produktet som returneres med originalt kjøpsbevis, i ny og ubrukt tilstand og i original emballasje.

En refusjon kan bli avslått, eller refusjonsbeløpet kan reduseres som et resultat av at du har håndtert produktet på en måte som gjør at det ikke lenger kan selges til full utsalgspris. Systemair HOME kan etter eget skjønn redusere refusjonen din for å gjenspeile en reduksjon i utsalgsverdien til varene. Enhver refusjon og reduksjon vil være proporsjonal med utsalgsverdien av produkt(ene) i den tilstanden de returneres i.


Hvis du har mottatt et defekt produkt

Vi er ansvarlige for defekte produkter med materialfeil relatert til håndverk- eller produksjonsfeil i 6 måneder fra leveringsdatoen.
Vennligst kontakt oss på contact-no@systemairhome.com for å fremsette kravet ditt, inkludert leveringskvittering, bilde av det defekte produktet og en beskrivelse av feilen.
Hvis kravet ditt er gyldig, kan vi etter eget skjønn rette feilen eller levere et erstatningsprodukt. Fraktkostnadene vil i så fall dekkes av Systemair HOME.

Hvis du ikke har mottatt det du bestilte
Hvis du har mottatt et annet produkt enn det som står i din ordrebekreftelse, vennligst kontakt oss på contact-no@systemairhome.com, inkludert leveringskvittering og bilde av produktetiketten på det feilaktig leverte produktet.
Hvis kravet ditt er gyldig, sender vi deg et erstatningsprodukt med en ny faktura. Vi kan, etter eget skjønn, ta produktet i retur, og i så fall vil fraktkostnadene dekkes av Systemair HOME, og produktet vil bli refundert etter mottak av Systemair HOME innenfor de angitte refusjonsfrister.

Når vi ikke kan akseptere et produkt i retur
Det finnes visse omstendigheter der vi etter eget skjønn ikke kan akseptere returer, kansellere bestillinger eller tilby refusjon med mindre produktet er defekt (eller med mindre det er et annet brudd på dine rettigheter).
Disse unntakene er som følger:

  • hvor du ikke har kjøpsbevis;
  • hvor produktet returneres uten full emballasje;
  • hvor produktet ikke returneres i salgbar tilstand.

Når vi refunderer deg
Vi vil gjøre eventuelle refusjoner så raskt som mulig og innenfor følgende tidsrammer:

  • Hvis du kansellerer før du har mottatt produktet, vil vi refundere deg senest 14 dager etter at du har informert oss om din beslutning om å kansellere bestillingen.
  • Hvis du har returnert produktet til oss vil vi refundere deg senest 14 dager etter den dagen vi mottar produktet.

Hvis mulig, vil du bli refundert til den opprinnelige betalingsmetoden som ble brukt ved kjøpet.